Garantie en klachten

Wat vervelend dat je een defect of klacht wilt melden. Het melden van een defect van een artikel, en aanspraak maken op de garantie, kan gemakkelijk via een email zoals hieronder beschreven.

Is uw product onverwachts stuk gegaan en verwacht u dat dit onder de garantie valt? Dan kunt u hier lezen wat u kunt doen. 

Er zijn bepaalde voorwaarden aan het indienen van een claim.

  1. U stuurt een email naar claims@planetofsports.nl
  2. In de email legt u uit wat het probleem is
  3. U stuurt foto’s van het product zoals hieronder aangegeven.
  4. In de email vermeldt u het bestelnummer of het factuurnummer

 

Wij zullen uw email z.s.m. behandelen en beantwoorden. In sommige gevallen hebben wij het product daadwerkelijk nodig. U kunt het dan naar ons opsturen. Uiteraard kunt u ook met uw claim bij ons in de winkel langskomen om deze af te geven.

Rackets:

  • Bij een scheur of breuk in het racket dient de bespanning in het racket te blijven. U kunt de bespanning dus NIET stuk knippen of eruit knippen.
  • Racket claims waar de bespanning uitgeknipt is kunnen wij niet meer goed beoordelen en daarom niet meer als claim accepteren.
  • Indien er schade aan het racket is ontstaan door iets anders dan het slaan van een shuttle valt de breuk niet onder garantie. Denk bijvoorbeeld aan het raken van de grond of een ander racket. Het kan zijn dat het racket daardoor niet direct stukgaat, maar wel verzwakt is. Het racket kan daardoor ook later stukgaan bij het slaan van een shuttle. 

Voorbeeld hoe de foto’s van het racket gemaakt moeten worden.

 Voorkant racket - claim Achterkant racket claim Linkerkant racket claim Rechterkant racket claim  Bovenkant racket claim

 Voor alle claims geldt dat er goede duidelijke foto’s naar ons gemaild dienen te worden.

 

Schoenen:

Heeft uw schoen zichtbare sleepsporen dan valt dit niet onder de garantie en zal uw claim worden afgewezen. Heeft uw schoen een ander probleem? Dan ontvangen wij daar graag de volgende foto’s van

Voorbeeld hoe de foto’s van de schoenen gemaakt moeten worden.

Badmintonplanet shoes

Voor alle claims geldt dat er goede duidelijke foto’s naar ons gemaild dienen te worden.

 

Andere producten:

Indien u een probleem heeft met een ander product dan schoenen of rackets kunt u een foto van het probleem maken en dezelfde stappen volgen als voor de andere producten. 

Garantietermijn 

  • Wij hanteren een garantietermijn van 12 maanden. De factuurdatum of besteldatum geldt als ingangsdatum. Wanneer de garantietermijn al is verstreken en je een klacht met een artikel ervaart, mag je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice, ook buiten de garantietermijn.
  • Ongeacht de garantietermijn, worden alle artikelklachten getoetst aan de volgende voorwaarden:
  1. Onjuist gebruik
  2. Geen of slecht onderhoud
  3. Slijtage

 

Let op! Bewaar na het melden van je klacht het artikel totdat de klachtenprocedure is afgerond. Er wordt regelmatig gevraagd om andere foto’s, meer informatie of om het artikel naar ons retour te zenden. Gaat de klacht over een product dat stuk is ontvangen, bewaar dan ook de doos waar de levering inzat.